Jippi, Webveiviseren kan endelig tilby søkermotoroptimaliserte nettsider som Google og brukerne vil elske! Og jeg tuller ikke. De nye nettløsningene følger suksesskriterier som Google verdsetter og som belønnes med bedre synlighet. Brukerne vil også like dette, for med disse løsningene lar vi teknologien spille på lag med innholdet slik at brukeren finner det han er ute etter. Sammen med Retell webutvikling skal Webveiviseren nå levere hjemmesider optimalisert for fart, synlighet, budskap og konvertering. Håpløse publiseringsløsninger Det er flere grunner til at Webveiviseren ønsker å tilby nettløsninger utviklet i samarbeid med Retell. Det hele startet med at mitt nyetablerte selskap Webveiviseren skulle ha en nettside som var billig og som jeg kunne lage selv. Det er mange ulike nettløsninger på markedet og jeg valgte en med OK layout og med gode løsninger for å legge inn nøkkelord, slik at sidene skulle bli søkemotoroptimaliserte. Som freelance webredaktør var jeg også opptatt av å ha en nettside med godt innhold, som skulle se fin ut og ha mange fine bilder. Problemene og irritasjonen oppstod ganske raskt, og jeg ble egentlig aldri fornøyd med sidene. Ikke ble de søkemotoroptimalisert, ikke ble de fine på mobil, ikke var de raske nok, og ikke kom budskapet og innholdet fram på en brukervennlig og logisk måte. Jeg begynte også å legge ut blogginnlegg, men fikk ikke utnyttet bloggens muligheter og mitt ønske om større effekt på nett. Nettsidene til Webveiviseren ble publisert, men var ikke optimale og fungerte spesielt dårlig på mobil. Etter hvert ble også deling av kunnskap i de sosiale kanalene mer og mer viktig. At nettsiden ikke var responsiv, rask og brukervennlig ble et problem både for meg selv og de jeg delte mitt budskap med. Ny kunnskap – nye muligheter Samtidig som jeg prøvde å videreutvikle min egen nettside og bruk av sosiale medier, tok jeg også oppdrag for andre med å lage hjemmesider. I samme perioden kurset jeg meg i nye regler om universell utforming av websider. Jeg tok også en del kurs i Content marketing som var den nye markedsføringstrenden i 2014. Med ny kunnskap og egne erfaringer om hvordan websider og sosiale medier fungerer, skjønte jeg at det jeg holdt på med ikke var holdbart. Vil man lykkes på nett må man være best! Jeg skjønte at teknologi og innhold må spille på lag, og at bedrifter må vektlegge de lover som Google opererer med for å få et digitalt forsprang. De bedriftene som vinner kundenes digitale oppmerksomhet, er bedrifter som vektlegger det samme som Google. Min «reddende engel», og som tok dette på alvor fant jeg i Horten. Webutvikler Brede Kaasa visste hvordan Goggle ville ha det, og jeg oppsøkte ham. Hva er det Retell gjør som ble en verdi for meg? Retell webutvikling lager nettsider fra bunn av og legger tekst rett inn i kodene. For meg var det himmelrike å slippe et kaos med koder som rotet det hele til. Brede som driver Retell er i tillegg genuint interessert i hvordan Google tenker og tester alle sidene han lager opp mot hurtighet, brukervennlighet, søkemotoroptimalisering etc. Han hadde skjønt hva som måtte til for å hjelpe de bedriftene som ønsker det et digitalt forsprang. Ofte er det det enkle som er best, og her hos Brede var det om å gjøre å lage nettsider som responderte rask uten tunge kataloger og unødvendig koding. Webveiviseren vil om kort tid få nye nettsider. Med profesjonell design fra Retell og et bevisst forhold til Googles tre lover har jeg et mål om å bli synlig på nett. Mitt neste mål er å hjelpe de som ønsker det ut på nett og spille på lag med Google. Google opererer etter tre lover:
Med profesjonelle nettløsninger og hjelp til å jobbe etter Googles tre lover; relevans, autoritet og brukervennlighet håper Webveiviseren og Retell å få bedrifter som ønsker det, et digitalt forsprang. Konklusjon Det er flere veier til suksess, og det varierer selvfølgelig fra bransje til bransje hva som trengs for å lykkes. Selv to konkurrerende selskaper vil ofte fokusere på å bygge ulik kompetanse. Felles for alle selskaper er at de trenger de rette digitale verktøyene. Webveiviseren skulle i utgangspunktet bare leie seg ut som rådgiver innen webkommunikasjon og ta på seg oppdrag som freelance webredaktør. Min lange erfaring med å utvikle digitale strategier og siste års arbeid med å lage hjemmesider og bistå kunder i digital markedsføring, fikk meg til å se behovet for bedre nettløsninger. Vil bedrifter noe mer enn bare å ha en fin hjemmeside måtte Webveiviseren kunne tilby proffe nettløsninger og tjenester som hjelper kundene til å lykkes på nett. Basert på mine erfaringer vil nå Webveiviseren sammen med Retell tilby bedrifter hjelp til å følge Googles tre lover; – relevanse, autoritet og brukervennlighet. Med dette som fokus kan vi hjelpe bedrifter å vinne kundenes digitale oppmerksomhet. Hva får du? Med profesjonell webdesign får du nettsider som er optimalisert for fart, synlighet, budskap og konverteringer. Les mer om våre nettløsninger på www.webveiviseren.no Ta kontakt! Ikke nøl med å ta kontakt hvis det er noe du ble nysgjerrig på, eller som du ønsker å snakke om. Vi tar gjerne en uformell prat for å se på mulige digitale løsninger for deg og din virksomhet. Følg Webveiviseren på Facebook for å holde deg oppdatert med faglig stoff innen sosiale medier, kommunikasjon og noe ledelse. Facebookadresse: www.facebook.com/webveiviseren Webadresse: www.webveiviseren.no/blogg
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategorier
All
Arkiv
November 2015
|
KONTAKT OSS
Tlf. 934 08 202 Mail: helle@grundernettverket.no POSTADRESSE Gründernettverket c/o Helle Stabel Nedre Damsbakken 7 3264 Larvik |
BESØKSADRESSE
hos Colab Larvik, Brannvaktsgt 5, 3256 Larvik
|