Hvorfor skal du blogge?
Det optimale er jo fordi vi ønsker et salg, eller to. Men det er fortsatt av verdi å få et positivt omdømme, være synlig og bli delt. Dette blogginnlegget handler om å dele, om å være raus. Først litt om hvordan den delte artikkelen oppstod, om hvordan jeg fant riktig ord for at potensielle kunder skal finne meg. Google Webverktøy Google har 2 gratis verktøy som kan gi deg hint om hva leserne skriver for å finne din side/blogg på nett. Google Analytics og Google Webmaster. Det finnes mange sider på nett som beskriver dem. Pass bare på at du får det inkludert når du ber om hjelp eller bestiller deg en hjemmeside. Bruker du disse verktøyene får du vite hva kundene leter etter. Del med andre Min blogg handler om hvordan små og mellomstore bedrifter kan forenkle sin hverdag. Ved å bruke verktøyene nevnt over oppdaget jeg trafikk inn på nettsiden som omfattet «Excel formler», men jeg hadde ingen artikler om det. Jeg hadde om hvordan du kunne kjøpe Excel. Det var ikke det leserne ville ha, så jeg satte meg og skrev ett innlegg med mine 10 beste Excel tips. Søker du på Google nå, etter Excel formler, finner du siden min høyt oppe. Bare prøv. En dag genererte det overraskende mye trafikk og kilden var ikke Google, kilden var adekvat.no. Det er verdt en titt forresten, de har mye interessant litteratur for oss gründere. De hadde kopiert innlegget mitt ord for ord, omtrent, og lagt ut. Det de også hadde gjort, og som jeg likte, var at de hadde linket til kilden. Og til min side om Office kurs. Da synes jeg det var greit. En vinn-vinn. De fikk en god artikkel, jeg fikk trafikk. Og jeg fikk en link. Blir du inspirert av andre og bruker eller gjengir noe, så oppgi kilde. God folkeskikk, og lønnsomt. Linker er viktig Google liker linker. Linker tyder på at innholdet ditt holder bra kvalitet. Begge veier. Link ut, få får du antagelig en i retur. Den linken fra Adekvat gir dem en link i retur her nå, fra Nettverksbanken, og jeg får en. På den måten scorer vi poeng og kommer høyere på søk. Oppsummering For mange av oss er det litt slitsomt å sette seg ned å skrive. Men skal kundene dine finne deg, må du nesten. Øvelse gjør mester, her også. Jo mer du skriver, jo lettere vil du synes det går. Jeg spurte en gang en kunde som tok kontakt via bloggen min hvor mange ganger han hadde vært der før henvendte seg til meg: 4-5 ganger var svaret. Hvorfor valgte du å kjøpe? Du hadde innhold med verdi, og ikke bare produktinformasjon, det virket som du fokuserte på kunden. Ved å bruke gode metoder for å finne de riktige orden, nemlig verktøyene fra Google, så finner du stikkordene. Restene av ordene kommer med trening, og trafikken vokser. For min del så gjelder det nå å få den økende trafikken til å konvertere til kunder, oftere. PS. Og du gjorde det, ikke sant? Søkte på Google etter «Excel formler» Jeg forsøkte å legge inn en oppfordring der, «Bare Prøv». Det er call to action, som vi kan prate mye om. Det er det jeg trener på nå. PPS, Leste du PS-en før mye av det andre? De fleste av oss gjør det. Geir Hogstad ProCloud AS Hverdagsforenkler
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategorier
All
Arkiv
November 2015
|
KONTAKT OSS
Tlf. 934 08 202 Mail: helle@grundernettverket.no POSTADRESSE Gründernettverket c/o Helle Stabel Nedre Damsbakken 7 3264 Larvik |
BESØKSADRESSE
hos Colab Larvik, Brannvaktsgt 5, 3256 Larvik
|