For å lykkes som gründer er det først og fremst mye læring, utprøving og hardt arbeid som skal til. Dette har Per Skinmo fra Ukjent Kunde selv erfart. Han gir deg som er nyetablert gründer sine beste tips om hva som skal til for å lykkes med din forretningsidé.
Tekst: Anne Bente Hauge I 2005 startet Per Skinmo selskapet Ukjent Kunde. I dag er bedriften godt etablert med flere ansatte og har suksess med sitt konsept. Veien dit har vært både lang og humpete, men Per var målrettet og hadde troen på sin forretningsidé. Selv om kontoen til tider var tom, og arbeidsmengden til tider var i overkant, ga han aldri opp! I oppstartsfasen var Per Skinmo med i en av Nettverksbankens grupper. Nettverksbanken har mange grupper av gründere, og hvert team har 5-8 medlemmer. Målet med gruppene er å hjelpe deg som er i oppstartsfasen til å bli en etablert og lønnsom bedrift. -Det å være sammen med likesinnede var viktig for meg i starten, sier Per om sin deltakelse i gruppen. -Det å ha noen til å dele troen på forretningsideen med var godt. Det å kunne dele tvilen med andre gründere gjorde det lettere å holde motet oppe når jeg møtte motgang. I Nettverkbankens gruppe var jeg del av et forum med takhøyde. Sammen hadde vi kritisk tilnærming til tanker og ideer og gjorde hverandre bedre. Per Skinmo vil anbefale deg som er gründer i oppstartsfasen til å bli med i en av Nettverksbankens grupper. -Som grunder er det ofte mange i heiagjengen din, og det er bra! Men, for å flytte oss framover trenger vi å bli utfordret på tanker og planer. Det vil gruppen i Nettverksbanken kunne bidra til, avslutter Per. Per Skinmo gir deg sine 5 beste gründertips!
Selskapet som Per Skinmo startet opp i 2005, er i dag en viktig bidragsyter til å utvikle norsk varehandel. Det hele startet med at Per oppdaget at det ikke fantes noen byrå som leverte mystery shoppingundersøkelser tilpasset sentrum. Det betyr innsamling, analyse og rapportering av kundetilfredshetsdata. Ukjent Kunde bruker observatører som besøker butikker og rapporterer om sitt syn på møtet med forretningen og kunden. Rapporten analyseres og brukes til å skape mer fornøyde kunder, utøve bedre ledelse, få mer motiverte ansatte og fremfor alt skape bedre resultater. Etter snart 10 år har Ukjent Kunde utviklet flere konsepter. Gjennom foredrag, kurs og skole jobber de med å gjøre bransjen bedre rustet for framtidens utfordringer. I tillegg tilbyr de også fagbrev i salgsfaget. Bli inspirert av historien bak Ukjent Kunde, les mer her..
0 Comments
Leave a Reply. |
Kategorier
All
Arkiv
November 2015
|
KONTAKT OSS
Tlf. 934 08 202 Mail: helle@grundernettverket.no POSTADRESSE Gründernettverket c/o Helle Stabel Nedre Damsbakken 7 3264 Larvik |
BESØKSADRESSE
hos Colab Larvik, Brannvaktsgt 5, 3256 Larvik
|