Gründernettverket
  • VI TILBYR
  • SUKSESSHISTORIER
  • AKTUELT
  • BLI MEDLEM
  • OM OSS
  • Vekst i Vestfold

Hva skal til for å lykkes?

13/9/2014

0 Comments

 
Picture
For å lykkes som gründer er det først og fremst mye læring, utprøving og hardt arbeid som skal til. Dette har Per Skinmo fra Ukjent Kunde selv erfart. Han gir deg som er nyetablert gründer sine beste tips om hva som skal til for å lykkes med din forretningsidé.
Tekst: Anne Bente Hauge

I 2005 startet Per Skinmo selskapet Ukjent Kunde. I dag er bedriften godt etablert med flere ansatte og har suksess med sitt konsept. Veien dit har vært både lang og humpete, men Per var målrettet og hadde troen på sin forretningsidé. Selv om kontoen til tider var tom, og arbeidsmengden til tider var i overkant, ga han aldri opp!

I oppstartsfasen var Per Skinmo med i en av Nettverksbankens grupper. Nettverksbanken har mange grupper av gründere, og hvert team har 5-8 medlemmer. Målet med gruppene er å hjelpe deg som er i oppstartsfasen til å bli en etablert og lønnsom bedrift.

-Det å være sammen med likesinnede var viktig for meg i starten, sier Per om sin deltakelse i gruppen.

-Det å ha noen til å dele troen på forretningsideen med var godt. Det å kunne dele tvilen med andre gründere gjorde det lettere å holde motet oppe når jeg møtte motgang. I Nettverkbankens gruppe var jeg del av et forum med takhøyde. Sammen hadde vi kritisk tilnærming til tanker og ideer og gjorde hverandre bedre.

Per Skinmo vil anbefale deg som er gründer i oppstartsfasen til å bli med i en av Nettverksbankens grupper. 

-Som grunder er det ofte mange i heiagjengen din, og det er bra! Men, for å flytte oss framover trenger vi å bli utfordret på tanker og planer. Det vil gruppen i Nettverksbanken kunne bidra til, avslutter Per.

Per Skinmo gir deg sine 5 beste gründertips!

  1. ENTUSIASME: Du må kjenne at hjertet banker, når du snakker om, tenker på og jobber med ditt produkt/konsept. Du må rett og slett være forelsket!

  2. REALISTISK: Du må være virkelighetsorientert. Drømmer og "rosa skyer" er ingen suksessoppskrift.

  3. UNDERSØKE: Det må gjøres kvalitative markedsundersøkelser. Det holder ikke å tro at markedet trenger ditt produkt. Uten å ha spurt markedet, blir det sjelden suksess.

  4. TÅLMODIGHET: Vær forbredt på at veien blir mye lenger enn du har tenkt.

  5. Hardt arbeid og salg, salg og salg!

Selskapet som Per Skinmo startet opp i 2005, er i dag en viktig bidragsyter til å utvikle norsk varehandel. Det hele startet med at Per oppdaget at det ikke fantes noen byrå som leverte mystery shoppingundersøkelser tilpasset sentrum. Det betyr innsamling, analyse og rapportering av kundetilfredshetsdata. Ukjent Kunde bruker observatører som besøker butikker og rapporterer om sitt syn på møtet med forretningen og kunden. Rapporten analyseres og brukes til å skape mer fornøyde kunder, utøve bedre ledelse, få mer motiverte ansatte og fremfor alt skape bedre resultater.

 Etter snart 10 år har Ukjent Kunde utviklet flere konsepter. Gjennom foredrag, kurs og skole jobber de med å gjøre bransjen bedre rustet for framtidens utfordringer. I tillegg tilbyr de også fagbrev i salgsfaget.  Bli inspirert av historien bak Ukjent Kunde, les mer her..

0 Comments



Leave a Reply.

    Kategorier

    All
    Data
    Nettverksbygging
    Personlig Utvikling
    SEO
    Synliggjøring

    Arkiv

    November 2015
    September 2015
    August 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014

    RSS Feed

NETTVERKET

VI TILBYR

SUKSESSHISTORIER

HVA SKJER?

​OM OSS

​​


​KOMPETANSE

BLI MEDLEM

DOKUMENTER
​

PERSONVERN

KONTAKT OSS
​​
Tlf. 934 08 202
Mail: helle@grundernettverket.no

POSTADRESSE
Gründernettverket
c/o Helle Stabel
Nedre Damsbakken 7
​3264 Larvik​


BESØKSADRESSE
hos Colab Larvik, Brannvaktsgt 5, 3256 Larvik


​Website by Sjarm DESIGN
  • VI TILBYR
  • SUKSESSHISTORIER
  • AKTUELT
  • BLI MEDLEM
  • OM OSS
  • Vekst i Vestfold